خالق سرود ملی «ثبت اسناد و املاک» ایران و «سند صلح تخارج» تجلیل شد - کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خالق سرود ملی «ثبت اسناد و املاک» ایران و «سند صلح تخارج» تجلیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی حاجیانی سردفتر ۲ بوشهر با سروده ای تحت عنوان سرودملی ثبت اسناد و املاک در جشنواره ایده های نوین ثبتی تقدیر و تجلیل شد. همچنین مدیرکل ثبت اسناد و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان بوشهر هم طی مراسمی از این سردفتر اسناد رسمی تقدیر کردند.

لازم به ذکر است که حاجیانی اثردوم خود را تحت عنوان «صلح تخارج» به این جشنواره ملی ارائه کرد که در این اثرهم مورد تقدیر قرارگرفت.

معامله و سند صلح، عنوان سید العقود و سرور قرارداد ها بر آن بار می شود و در مورد ر فع تنازع مو جود و یا جلوگیری از تنازع احتمالی در مورد معامله و غیر آن واقع می شود .صلح تخارج هم عنوان معامله و سندی است که درباره صلح سهم الارث موجوده یا آتی الموجود احدی از ورثه به دیگر وراث احتمالی یا موحوده یا شخص ثالث، که به شیوه ها و سبک های مختلف قابل نگارش است.

این نوع معامله و سند راهکار مناسبی برای بهبود وضع و تثبیت رابطه معاملاتی و دافع و رافع مشکلات و معضلات قبل از حدوث فوت یا قبل از اخذ گواهی انحصار وراثت و مالیات بر ارث که زمانبر است، بوده و می باشد.

بنابراین اجرای این ایده می تواند گره گشای بسیاری از تنازعات و اختلافات به خصوص بین افرادی که در زمان حیات مطالبه سهم الارث می نماید یا والدینی که زبهر نمودن عده ای از وراث احتمالی و مال و اموال ملکی و موروثی می نمایند، باشد و از طرف دیگر در صورت تثبیت این ایده سازمان ثبت به عنوان دستگاه اجرایی می تواند منادی آرامش وامنیت روانی و قضایی و ثبتی و مالی در جامعه گردد.

 

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false